Diensten voor particulieren

 
  • Probleem oplossing
  • Installeren nieuwe apparatuur, netwerken etc.
  • Instellen van en instructie over Cloud toepassingen (overal bij uw bestanden, agenda, contactpersonen en email kunnen!)
  • Vastlopers en “blauwe schermen” oplossen
  • Installeren van netwerk, wifi en internet
  •  
  • Instellen en overzetten gegevens smartphones en tablets
  •  
  • Hulp bij het gebruiken van digitale diensten, bv als u niet naar een “Informatiepunt Digitale Overheid” wilt of kunt gaan.
  • inlog en wachtwoord problemen oplossen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Advies bij aanschaf van nieuwe apparatuur.

Als u zelf geen kennis van computer, randapparatuur, smartphones of tablets heeft, vraag dan vrijblijvend advies, het bespaart u veel irritatie achteraf.
Is de aanschaf een telefoon of computer iets dat u liever niet zou doen? Eerste advies is “neem nooit de allergoedkoopste!”. In de onderste prijsklassen zijn vaak toestellen te koop die niet (meer) voldoen aan de moderne eisen, of die gewoon onwerkbaar zijn. Er zijn echter ook in die prijsklasse prima apparaten te koop, het is alleen niet aan Merk of typenaam (Turbo, S versie, Pro) te zien welke acceptabel zijn. Het model uiterlijk zegt al helemaal niets meer, telefoons zien er allemaal hetzelfde uit.
Computer Assist heeft geen eigen verkoop, maar heeft wel kennis van de interne technieken van moderne computers en smartphones, en kan dus volkomen onbevooroordeeld advies geven, voor zowel de basis gebruiker als de intensieve gebruiker.

Ziet u er tegenop een nieuwe computer of telefoon aan te schaffen, maar is dat wél nodig? Veel verkopers bieden gelukkig “overzet diensten” aan, waarbij basis gegevens overgezet worden van het oude naar het nieuwe toestel. Bedenk echter dat er tegenwoordig veel meer dan alleen foto’s en documenten overgezet moeten worden. Een printer kan alleen geïnstalleerd worden op locatie. Veel diensten en accounts moeten opnieuw ingesteld worden maar niet iedereen is daar even handig in. Computer Assist kan u daarbij helpen.

Let op dat je bij aanschaf van een nieuw apparaat niet allerlei extra diensten of software aanschaft of accepteert. Leveranciers en producenten kunnen software installeren die bv hulp op afstand mogelijk maken, maar die ook “tracking” bevatten waarbij gebruiksgegevens verstuurd worden.
Office abonnementen kunnen vaak veel goedkoper dan dat de verkoper aanbiedt, en antivirus (zie onder) is niet nodig.

Een computer heeft tegenwoordig steeds minder onderhoud nodig, maar desondanks zal de snelheid na verloop van tijd minder worden. Allerlei hulp programma’s die we vroeger nodig hadden om een PC schoner, sneller en mooier te maken zijn niet meer nodig en werken meestal zelfs averechts. Ook beveiliging is tegenwoordig overal standaard ingebouwd, dus aparte “antivirus”, “antispyware”, “firewalls” etc. zijn overbodig en zelfs onwenselijk, zowel op computer als telefoon en tablet.

Zijn er desondanks problemen of symptomen die doen vermoeden dat er iets mis is, of wordt het toestel te traag, dan werken alle tovermiddeltjes en hulpprogramma’s niet, dan moet er even serieus naar gekeken worden door een expert.